Followers

MISI SELESAI

ALHAMDULILAH...pada 12/3/2012 saya sudah digelar bakal graduan Diploma Komunikasi dan Media Universiti Teknologi Mara..saya bersyukur ke hadrat ilahi kerana memberi saya peluang untuk melanjutkan pelajaran sehingga ke tahap ini...terima kasih kepada ABAH dan UMIK kerana bertungkus lumus untuk memberikan yang terbaik tidak kira dari segi apa jua aspekapabila saya berada di negeri orang dengan hasil titik peluh mereka saya hanya mampu melemparkan senyuman dengan segulung diploma sebagai tanda terima kasih....

25.MEI.2009 tarikh saya digelar sebagai pelajar di UCSA (dahulunya KOLEJ SHAHPUTRA) yang bertpak di Kuantan, Pahang...Allah sahaja yang tahu bagaimana perasaan saya ketika itu..sedih,gembira,teruja...dan sekarang tanggal 12/3/2012 saya digelar bakal graduan UITM...alhamdulillah

bersyukur ke hadrat Maha Esa kerana menemukan saya dengan barisan pensyarah yang berkaliber dan berwibawa...tanggungjawab yang mereka pikul amat berat dan mudah bagi mereka yang hanya mampu mendengar dan melihat....para pensyarah tidak mudah berputus asa dalam melakukan sesuatu perkara terutamanya di kala mereka memberi ilmu....banyak kenangan manis dan pahit bersama mereka..walaupun ada setengah pensyarah saya hanya sekjap  saja kami rapat..tapi saat itu sangat bermakna bagi saya..mula2 saya tengok senarai subjek yang perlu didaftar setiap sem dan saya menyatakan pada semster satu kami belajar benda yang takde kena mengena dengan kehidupan sebagai pelajar komunikasi dan media...kalau anda semua mahu tahu dari semester satulah kami sudah di ajar untuk belajar tentang manusia, naik semester kedua, diajar bagaimana untuk menguruskan majlis dan pengenalan untuk komunikasi dan media dan cabang-cabangnya...naik SEMESTER 3, kami jadi berani tampil di khalyak ramai dan pergi lawatan sambil belajar ke beberapa buah company..kami tampil berani untuk bersuara dan sebijik wartawan2 yang dilihat di kaca telivision  rumah anda...naik semester 4, kami diajar untuk editing dan sebagainya..dari situ kami belajar bagaimana untuk attract pelanggan mahupun public tentang sesuatu perkara...naik semster 5, kami belajar bekerjasam antara satu sama lain, betengkar,berbincang,bertenang dan sebagainya kami belajar..tidak mudah bagi kami untuk menguruskan sesuatu majlis, tetapi alhamdulillah Allah telah beri banyak tunjuk ajar saya orang yang bersabar ni tempatnya adalah syurga..dengan banyak sabar saya dapat banyak pelajaran terutama kenali manusia dan sikapnya...dan pensyarah juga tempat kami mengadu,menangis,bergelak tawa...dan saya terus terang mereka adalah pensyarah yang terbaik pernah saya jumpa.semster akhir???sukar untuk diungkapkan.....Ilmu mudah untuk diperkatakan tetapi tidak mudah untuk kita sampaikan dan mempraktikan tetapi mereka inilah yang berani tampil di hadapan kami dan sahut cabaran dan menyatakan INI ADALAH TUGAS KAMI, KAMI MEMBERI ILMU, KAMU MANFAAT DENGAN SEBAIKNYA.....alhamdulillah mereka telah berjaya mengajar kami sehingga kami bergelar bakal graduan...mereka adalah... EN NOREMMAN, CIK NUR ADILLAH MAAZ, PN HASMALINA HASSAN, EN FAEZRUL, EN ZULKAMAL, CHE KU NURHASNIZA, PN ZAITON, PN AFIFAH...dan mereka tak pernah mengadu penat dan TIDAK PERNAH MENGUNGKIT APA YANG TELAH MEREKA AJARKAN...terima kasih

kiri sekali- pn hasmalina, en zulkamal, en ZAINAL A SHAMSUDIN (abah legend), miss CK, and Pn Afifah


2.0 LECTURERS..kiri- en emman, pn hasmalina,miss ck, baiti, miss adilla maaz, en faez...mis izah lect HM 111


KAN KU KENANGMU DALAM DOAKU.dan saya berharap mereka semua tidak putus mendoakan kejayaan anak2 murid mereka..amiinn..JUMPA LAGI..

ASSALAMUALAIKUM...